Bereikbaarheid JoHo Insurances in dec '20 en jan '21

1 december 2020

De maand december is in verzekeringsland altijd erg hectisch. Veel activiteiten vallen samen in 1 maand:

  • Jaarlijkse prolongaties en verlengingen.
  • Nieuwe premies en voorwaarden.
  • Vakantie periode, kerst, oud & nieuw.

Deze omstandigheden hebben een negatieve invloed op de bereikbaarheid en snelheid van verwerking van (advies)aanvragen. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, geven wij op deze pagina antwoorden op veel gestelde vragen over de bereikbaarheid van en contact met JoHo Insurances.

Algemene contactgegevens JoHo Insurances:

FAQ - bereikbaarheid JoHo Insurances in december 2020 en januari 2021

1. Heeft u een (spoed)vraag? Stuur een email!

  • Stuur ons een email.
  • Zet SPOED in het subject indien u met spoed een antwoord nodig heeft.
  • Wij zullen uw email binnen de mogelijkheden met voorrang beoordelen en afhandelen.

JoHo Insurances heeft er om verschillende redenen voor gekozen om email als het belangrijkste en snelste communicatiekanaal te gebruiken. Op deze wijze kunnen wij onze mogelijkheden en middelen maximaal inzetten.

2. Er is sprake van een acute noodsituatie in het buitenland?

Uw verzekering heeft een “Alarmcentrale”, die 24/7 internationaal bereikbaar is. De alarmcentrale is juist gericht op 24/7 hulpverlening bij noodsituaties. Het nummer van de alarmcentrale is te vinden in per email toegestuurde informatie, en op een per post of email toegestuurd verzekeringspasje.

3. Wilt u een aanvraag indienen voor een nieuwe verzekering?

Doe dit zo spoedig mogelijk, wacht niet tot het laatste moment. Dan is er meer tijd voor het controleren, beoordelen, en het aanleveren van ontbrekende infromatie. Aanvragen kunnen vaak al 1,5 tot 2 maanden voor de gewenste ingangsdatum worden ingediend.

Let op:

  1. Controleer goed of u de aanvraag COMPLEET heeft ingevuld.
  2. Stuur alle relevante aanvullende documenten (waaronder een kopie ID/paspoort) direct mee.
  3. Lees een eventuele beschikbare instructie bij de aanvraag goed door.

4. U wilt graag telefonisch contact?

Wilt u toch telefonisch contact?
In het kader van de efficiency, en om zoveel mogelijk klanten goed te kunnen helpen deze periode, hebben wij er voor gekozen om de communicatie deze periode zoveel mogelijk via email te laten verlopen.Telefonisch contact kost namelijk meer tijd, leert de ervaring. Wilt u echter toch graag telefonisch contact opnemen? Stuur ons dan graag eerst een email met daarin de volgende informatie:

  • Uw telefoonnummer
  • De momenten waarop wij u het beste kunnen bereiken (op basis van Nederlandse tijd)
  • Alle relevante aanvullende informatie (vragen, wensen, evt polisnummer, etc)

Op basis hiervan wordt nagegaan hoe en wanneer we contact met u kunnen opnemen. Hou er rekening mee dat het terugbellen in verband met de drukte en de beperktere beschikbaarbaarheid van geschikte medewerkers langer kan duren dan gebruikelijk.

“Verzekeringen kunnen NOOIT telefonisch worden aangevraag

5. Wilt u advies voor uw situatie en plannen?

Dan kunt u het online adviesformulier op onze website invullen. Met dit formulier hebben wij alle benodigde informatie, wensen en gegevens om een juist advies te kunnen geven.

6. Zoekt u met spoed een (reis)verzekering met dekking voor corona en in "oranje" en "rode" gebieden?

Wij hebben hier een mogelijkheid voor:

Alle informatie is op onze website te vinden
U kunt deze verzekering geheel online regelen en aanvragen.

Tot slot

Wij vragen u begrip voor de situatie en de gekozen werkwijze. Wij zullen ons uiterste best doen om u snel en adequaat van dienst te zijn