Waarom JoHo Insurances?

JoHo Insurances
JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken.

Aanbod
Wij bieden een groot aanbod aan internationale verzekeringen, zoals voor ziektekosten, reisverzekering, aansprakelijkheid en diverse andere verzekeringen.

Ondersteuning
Tevens bieden wij ondersteuning bij het orientatie- en keuze proces, en gedurende de gehele looptijd van de afgesloten verzekeringen.

Persoonlijk advies
Wij leveren advies op maat, en bieden een snelle en persoonlijke afhandeling.

Is een verzekering via de werkgever voldoende?

Gepubliceerd: 
Thursday, 19 January, 2017

Is een verzekering via de werkgever voldoende?

"Ik krijg een verzekering via de werkgever dus ik ben goed verzekerd"

Mensen nemen (soms onterecht) aan dat de verzekering via de werkgever een goede regeling is. Dat snappen we wel. Het is natuurlijk een prettig idee dat iemand in het "nieuwe woonland" een verzekering voor je heeft geregeld. Dit voorkomt dat je zelf informatie moet verzamelen, producten moet vergelijken en een keuze moet maken. Soms wordt de verzekering ook betaald door de werkgever, nóg een reden om het niet zelf te willen regelen. Toch is het de moeite waard om hier beter naar te kijken, om te voorkomen dat je bepaalde behandelingen zelf moet betalen of dat je ineens zonder verzekering zit. Hieronder enkel situaties waar je mee te maken zou kunnen krijgen.

" Ik was verzekerd, maar nu stop ik met werken en zit zonder verzekering"

Afhankelijk van de afspraken die de werkgever heeft gemaakt met de verzekeraar, stopt de verzekering op het moment dat je niet meer werkt. Het komt ook nog wel eens voor dat de verzekering alleen dekking biedt voor kosten die gerelateerd zijn aan de werktijden. Met andere woorden; ga je in je vrije tijd sporten en breek je een arm, dan betaalt de verzekering de kosten niet.

" De verzekering van de werkgever gaf 100% dekking voor inpatient. Ik dacht dat dit wel goed was"

Nederlandse verzekeringen passen het verschil tussen "inpatient en outpatient" niet toe. Logisch dus dat je niet goed in kunt schatten wat 100% inpatient eigenlijk inhoudt. In elk geval geeft 100% een goed gevoel en denk je dat je goed verzekerd bent. Het betekent echter wel dat bepaalde kosten (die erg kunnen oplopen) niet zijn verzekerd. Denk aan medicatie die wordt voorgeschreven door een arts zonder dat je bent opgenomen in het ziekenhuis. Bijvoorbeeld bloeddrukverlagers die je dagelijks moet innemen. Of behandelingen in een ziekenhuis zonder opname zoals een foto om te kijken of je been is gebroken en de behandeling van dat gebroken been.

" Zwangerschap blijkt niet verzekerd op de polis en nu kan ik het niet meer verzekeren"

In Nederland zijn de kosten die te maken hebben met zwangerschap en bevallen automatisch verzekerd. Daar is het eigen risico ook niet op van toepassing om ervoor te zorgen dat zwangere vrouwen gebruik maken van zorg. Bij andere verzekeringen is het helemaal niet vanzelfsprekend dat er dekking is voor zwangerschap. Denk aan controles, echo's, maar ook de bevalling, keizersnede, etc. Mocht een dekking voor zwangerschap (in de toekomst) gewenst zijn dan is het belangrijk om daar rekening mee te houden.

Op het moment dat je zwanger bent (of je partner zwanger is) is het namelijk erg lastig om een andere verzekering te regelen die de kosten voor de bestaande zwangerschap nog zal vergoeden. En wat te denken van de pasgeboren baby. Kan deze altijd worden meeverzekerd op de polis van de werkgever? Wat als de baby een tijdje in het ziekenhuis moet blijven na geboorte en het kan niet worden meeverzekerd? Wij bieden verzekeringen waarbij je te maken krijgt met zo'n probleem.

" Na een jaar met pech, wordt mijn verzekering gewoon stop gezet"

Stel dat je in een jaar wat meer medische kosten maakt door een ongeval, operatie en herstel. Natuurlijk prettig als de verzekeraar die kosten betaalt. Minder fijn als de verzekeraar na dat jaar jouw premie verhoogt (dus specifiek voor jou) of de verzekering stopzet. Uiteraard zul je dit niet terugvinden in het dekkingsoverzicht van de verzekering die je wordt aangeboden, dus denk je dat je goed zit omdat de verzekering een mooie dekking biedt. Maar als je wordt gestraft nadat je die dekking gebruikt, dan heb je alsnog geen goede deal gesloten. Je moet goed kijken naar de voorwaarden om erachter te komen welke rechten de verzekeraar heeft met betrekking tot aanpassen of opzeggen van jouw verzekering.

Wanneer je ziek bent als de verzekeraar je verzekering beëindigt, bevindt je je in een lastig parket omdat een andere verzekeraar niet meer zal willen betalen voor de aandoening die je al hebt. Wij kunnen je helpen met een verzekering, waarbij je niet in zo'n situatie terechtkomt.

Gratis persoonlijk advies

Vul het adviesformulier in voor een gratis advies dat afgestemd wordt op uw persoonlijke situatie en plannen.

Vul nu het adviesformulier in voor een gratis persoonlijk advies

JoHo Insurances
JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken. Wij bieden een groot aanbod aan internationale verzekeringen, zoals voor ziektekosten, reisverzekering, aansprakelijkheid en diverse andere verzekeringen. Tevens bieden wij ondersteuning bij het orientatie- en keuze proces, en gedurende de gehele looptijd van de afgesloten verzekeringen. Wij leveren advies op maat, en bieden een snelle en persoonlijke afhandeling. Interesse? Vraag nu vrijblijvend advies aan. 

© JoHo Insurances - www.expatverzekering.nl

JoHo Insurances

JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken.

Hoe kunnen we u helpen?

Voor advies en vragen over verzekeringen voor een verblijf in het buitenland vult u het adviesformulier in voor vrijblijvend en kosteloos advies.

Contact

JoHo Insurances

Paviljoensgracht 18
2512 BP Den Haag
Nederland
T: +31883214561
E: info@johoinsurances.org