OOM Verzekeringen en het Coronavirus

8 september 2020

Wat is er wel en wat is er niet gedekt bij mijn OOM Verzekering?

OOM Verzekeringen (OOM Wonen in het Buitenland en OOM Tijdelijk in het Buitenland) biedt een ruime dekking wat betreft risico's die gerelateerd zijn aan het Coronavirus. Voor de belangrijkste risico's is er dekking. Op enkele punten zijn beperkingen van toepassing. OOM Verzekeringen geeft op de eigen website een duidelijke uitleg. Wij raden aan deze eerst door te lezen.

1.Verlengen van een OOM Tijdelijk, OOM Voorlopig Verblijf, OOM Schengen en OOM Studeren (in het buitenland / in Nederland)

Voor iedereen die bovengenoemde OOM verzekering heeft, is het gedurende de Coronacrisis (en tot nader bericht van OOM) mogelijk om deze met drie maanden te verlengen (ook als u hem al eerder heeft verlengd of als u de maximale looptijd heeft bereikt) zonder verder aanvullende informatie. Op onze ziektekostenverzekeringen zijn medische kosten, die verband houden met het coronavirus gedekt.

2.Ziektekostenverzekering

Indien het onderdeel ziektekosten is meeverzekerd, vallen medische kosten ivm covid-19 die tijdens de verzekerde periode ontstaan onder de dekking conform dekking en voorwaarden, tot de einddatum van de verzekering.

3.Annuleringsdekking

  • OOM Verzekeringen heeft per 10 maart 2020 dekking in verband met het Coronavirus uit de extra annuleringsdekking gehaald.

Hiermee ziet u ook dat situaties en dekkingen kunnen wijzigen, op basis van veranderingen van de situatie. Bezoek deze pagina dus regelmatig, om te zien of er geen nieuwe wijzigingen zijn.

4.Rechtsbijstandsverzekering OOM

Heeft u een conflict met betrekking tot Corona? Dan valt dit conflict alleen onder de dekking van de rechtsbijstandsverzekering van OOM als u deze voor 6 april 2020 heeft afgesloten of toegevoegd heeft aan uw polis.

5.Let op met betrekking tot de SOS dekking

Er kan dekking zijn, maar dekking moet redelijkerwijs uitvoerbaar zijn, en dat is in deze tijden niet te garanderen. Denk aan:

  • Beschikbaarheid van personeel.
  • Beschikbaarheid van transport.
  • Is het verantwoordelijk voor personeel om de werkzaamheden uit te laten voeren?
  • Zijn er reismogelijkheden?
  • Zijn er elders bedden beschikbaar?

Om overbelasting bij hulpverlening te voorkomen, bel alarmcentrales alleen in geval van daadwerkelijk nood

6.Vragen en informatie

Websites:

Heeft u specifieke vragen met betrekking tot uw het verzekeringspakket? Stuurt u ons deze vragen graag per email, gericht aan: contact@johoinsurances.org

Heeft u vragen na het lezen van deze informatie? Stuurt u ons deze vragen graag per email, gericht aan: contact@johoinsurances.org

7.De buitenlandverzekeringen van OOM Verzekeringen

Meer informatie over alle verzekeringen van OOM Verzekeringen vindt u op onze website.