Waarom JoHo Insurances?

JoHo Insurances
JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken.

Aanbod
Wij bieden een groot aanbod aan internationale verzekeringen, zoals voor ziektekosten, reisverzekering, aansprakelijkheid en diverse andere verzekeringen.

Ondersteuning
Tevens bieden wij ondersteuning bij het orientatie- en keuze proces, en gedurende de gehele looptijd van de afgesloten verzekeringen.

Persoonlijk advies
Wij leveren advies op maat, en bieden een snelle en persoonlijke afhandeling. Indien u hier gebruik van wilt maken, vul dan graag (gratis en vrijblijvend) het online adviesformulier in.

Werken bij JoHo

Wil je meer weten over werken bij JoHo? Ben je geïnteresseerd in adviseren van expats en emigranten?

Lees meer over de vacature Advisor Insurances & Expatservices

Goudse Expat & NGO Pakket en het Coronavirus

Gepubliceerd: 
Tuesday, 8 September, 2020
Goudse Expat Pakket

Wat is er wel en wat is er niet gedekt bij het Goudse Pakket?

Het Goudse Expat pakket en het Goudse NGO Pakket bieden een ruime dekking wat betreft risico's die gerelateerd zijn aan het Coronavirus (COVID-19-virus). Voor de belangrijkste risico's is er dekking, en zijn er geen bijzondere uitsluitingen van toepassing. Ondanks dat de Goudse één van de betere dekkingen in de markt biedt, gelden er op enkele punten wel beperkingen. Deze beperkingen waren standaard al in de voorwaarden opgenomen, maar met de huidige situatie is het zinvol deze hier expliciet te benoemen.

 

  • Laatste update: 18/11/2020

 

1. Ziektekostenverzekering

  • Reguliere dekking.
  • Geen beperkingen, geen specifieke uitsluiting voor epidemie/pandemie.
  • Corona-testen t.b.v. toegang tot een land (dus testen zonder dat er sprake is van symptomen) wordt beperkt vergoed. De Goudse zegt hierover: " Heeft de expat een negatief testresultaat nodig om te mogen reizen/vliegen? Dan zijn de kosten normaal gesproken voor de klant zelf. Maar gezien de bijzondere omstandigheden komen we de klant in 2020 tegemoet met een eenmalige vergoeding van maximaal € 25,- per persoon."

Coronavaccin
Sinds 18/11/2020 is er niet alleen voor kinderen maar ook voor volwassenen dekking bieden voor inenting met een vaccin tegen corona, zodra dit beschikbaar is. Het moet dan gaan om vaccinatie in het buitenland met een vaccin dat goedgekeurd is door Nederland of de EU. Wij vergoeden hiervoor in totaal tijdens de volledige looptijd van de verzekering maximaal € 100,- per persoon. Op deze vergoeding is uw gebruikelijke eigen risico van toepassing.

2. SOS-verzekering

  • Reguliere dekking voor medische evacuatie en repatriëring (indien onderdeel ziektekosten is meeverzekerd).
  • Alleen voor gebieden waar BuZa code Rood voor af geeft geldt een (reguliere, niet specifiek corona gerelateerde) maximering van de SOS vergoeding tot 75.000 euro.
  • Extra reis- en verblijfskosten anders dan door ziekte, ongeval en overlijden zijn niet gedekt.

Let op!

Er kan dekking zijn, maar dekking moet redelijkerwijs uitvoerbaar zijn, en dat is in deze tijden niet te garanderen. Denk aan:

  • Beschikbaarheid van personeel
  • Beschikbaarheid van transport
  • Is het verantwoordelijk voor personeel om de werkzaamheden uit te laten voeren?
  • Zijn er reismogelijkheden?
  • zijn er elders bedden beschikbaar?

Om overbelasting bij hulpverlening te voorkomen, bel alarmcentrales alleen in geval van daadwerkelijk nood

 

3. Reisverzekering (bagage en annulering)

  • Geen dekking voor annuleringskosten omwille van Corona/Reisadvies.
  • Extra reis- en verblijfskosten zijn niet gedekt.

 

4. Overige verzekeringen

  • Tandheelkunde: geen bijzonderheden
  • Particuliere aansprakelijkheid: geen bijzonderheden
  • Inboedel: geen bijzonderheden
  • Ongevallen: geen bijzonderheden (geen dekking voor ziektes)
  • Arbeidsongeschiktheid: geen bijzonderheden

Quarantaine?

Iemand kan in quarantaine worden geplaatst. Wij krijgen ook wel vragen of dat verzekerd is. Om dat te beoordelen zijn meer details nodig, zoals:

  • In welk land bevind u zich?
  • Om welke reden vindt de quarantaine plaats?
  • In welke regio's en landen bevond u zich voorafgaand aan de quarantaine?
  • Om wat voor kosten gaat het?
  • Vergoedt de overheid van het land waar u verblijft deze kosten niet?

Mocht dit plaatsvinden, informeer ons of de Goudse over de kosten die u moet maken. De Goudse zal dan beoordelen of deze kosten wel of niet voor vergoeding in aanmerking komen. Extra reis- en verblijfskosten als gevolg van de quarantaine zijn niet gedekt op de verzekering.

5. Informatie en vragen

Websites:

Heeft u specifieke vragen met betrekking tot uw het verzekeringspakket? Stuurt u ons deze vragen graag per email, gericht aan: info@johoinsurances.org

6. De expatverzekeringen van de Goudse Verzekeringen

Meer informatie over de expatverzekeringen van de Goudse Verzekeringen vindt u op onze website.

 

Wij hebben ons best gedaan de informatie juist weer te geven. Desondanks zijn wij niet aansprakelijkheid voor eventuele fouten en indien de verzekeraar de schade anders afhandelt dan omschreven. Ook zijn wij niet aansprakelijk voor wijzigingen die de verzekeraar tussentijds toepast.

 

Gratis persoonlijk advies

Vul het adviesformulier in voor een gratis advies dat afgestemd wordt op uw persoonlijke situatie en plannen.

Vul nu het adviesformulier in voor een gratis persoonlijk advies

JoHo Insurances
JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken. Wij bieden een groot aanbod aan internationale verzekeringen, zoals voor ziektekosten, reisverzekering, aansprakelijkheid en diverse andere verzekeringen. Tevens bieden wij ondersteuning bij het orientatie- en keuze proces, en gedurende de gehele looptijd van de afgesloten verzekeringen. Wij leveren advies op maat, en bieden een snelle en persoonlijke afhandeling. Interesse? Vraag nu vrijblijvend advies aan. 

© JoHo Insurances - www.expatverzekering.nl

Hoe kunnen wij u helpen?

Stap 1: Contact
Voor advies en vragen over verzekeringen voor een langdurig verblijf in het buitenland kunt u (kosteloos) ons online adviesformulier invullen. 

Stap 2: Advies
Wij sturen u ons advies toe, inclusief aanvullende informatie, tips en premies. Wij helpen u graag indien u vragen heeft naar aanleiding van dit advies.

Stap 3: Aanvragen verzekering
Indien u een verzekering wilt aanvragen, dan begeleiden wij u bij het gehele proces, met tips, instructies en het maken van keuzes.

Stap 4: Service
Indien een aanvraag is goedgekeurd, staan wij u gedurende de gehele looptijd van de verzekering bij voor hulp, vragen en assistentie.

Stap 5: Beëindiging
Mocht u een verzekering willen beëindigen, dan helpen wij u om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zonder onnodig dubbele premie te betalen of een periode onverzekerd te zijn.