Nationale Nederlanden - klantenservice
Hier vindt u de instructie om schade te declareren bij Nationale Nederlanden.
Inhoudsopgave
1.Voor welke verzekeringen van Nationale Nederlanden?
De instructie is van toepassing op onder meer de volgende verzekeringen van Nationale Nederlanden:
- Reisverzekering Particulier
- Aansprakelijkheid Particulier
- Woonhuis & Inboedel
- Bedrijfsgebouw & Inventaris/goederen
- Pleziervaartuigen
2.Een schadeclaim indienen
U kunt het schade aangifte formulier downloaden op onze website, invullen, en met de bijbehorende documenten per email sturen naar Nationale Nederlanden:
3.Aandachtspunten bij schade per verzekering:
Doorlopende reisverzekering
Bent u in het buitenland en komt u in de problemen, belt u dan de Hulpdienst van de verzekeraar. U belt hen bijvoorbeeld wanneer u onverwacht noodzakelijk terug moet keren naar Nederland, bijvoorbeeld wegens overlijden van familie in Nederland. Of wanneer u moet worden opgenomen in een ziekenhuis (daarvoor moet u Geneeskundige kosten wel verzekerd hebben). U kunt de hulpdienst niet inschakelen bij verloren of beschadigde bagage of wanneer u vertraging heeft opgelopen. Bent u met uw eigen voertuig op reis en heeft u Motorrijtuigen Hulpverlening meeverzekerd, dan neemt u ook contact op met de Hulpdienst.
- Het telefoonnummer van de hulpdienst, 24/7 bereikbaar: +31 (0)26-400 23 90 .
Particuliere aansprakelijkheidsverzekering
Mocht u in een situatie terecht komen dat u schade heeft veroorzaakt, probeert u dan zo goed mogelijk vast te stellen wat er gebeurt. Maak bijvoorbeeld foto's of een filmpje. Probeer getuigen te benaderen en contactgegevens te noteren. En uiteraard vraagt de verzekeraar u om de schade te beperken en zo snel mogelijk te melden via de schadeprocedure.
Gezinsongevallen
Voor deze verzekering kunt u per email melding maken. Afhankelijk van hetgeen is voorgevallen, krijgt u de vervolginstructie.
Opstalverzekering & Inboedelverzekering
Is er sprake van Glasschade, neemt u dan contact op met Service Glasherstel via 0800-0226688. Is er sprake van een calamiteit en grote schade, bijvoorbeeld bij een explosie of brand, dan neemt u contact op met de Noodhulp, zij zijn ook buiten kantoortijden bereikbaar via 026-4002390.
Rechtsbijstand
Het is raadzaam om een casus snel te melden bij DAS, de uitvoerder van de Rechtsbijstand namens Nationale Nederlanden. Dit kan eenvoudig via de website van DAS. Daarbij moet u bij de hand houden; uw polisnummer, uw polisblad en eventuele bijlagen samengevoegd in 1 bijlage of 1 document.
Auto -motor - caravanverzekering
Heeft u uw voertuig niet alleen verzekerd tegen aansprakelijkheid (WA), dan kunt u ook gebruik maken van dekking bij Ruitschade. Is er sprake van ruitschade aan uw voertuig, bel dan met 020-5948080.
Heeft u pech onderweg en kunt u niet verder reizen met uw voertuig, bel dan de Hulpdienst via 026-4002390 als u in Nederland bent of +31 26-4002390 vanuit het buitenland.
Wilt u om een andere reden gebruik maken van de verzekering voor uw voertuig, dan kunt u tijdens kantooruren ook bellen met 088-8181500. Buiten kantooruren belt u de Hulpdienst via 026-4002390 als u in Nederland bent of +31 26-4002390 vanuit het buitenland.
4.Het wijzigen van uw verzekering
U kunt een verzoek tot wijzigen indienen via het volgende online formulier:
5.Het opzeggen van uw verzekering
Een verzoek tot het opzeggen van uw verzekeringspakket kunt u online indienen via het:
Aandachtspunten:
Opzegtermijn:
Indien de verzekering 1 jaar of langer loopt, dan kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 30 dagen. Voorbeeld: zegt u vandaag op, dan is de eerstvolgende einddatum over 30 dagen.
Vertrek naar het buitenland?
Gaat u voor lange tijd naar het buitenland? Werken, reizen, pensioen, emigreren? Neem dan contact met ons op. De reguliere verzekeringen geven na vertrek namelijk geen dekking meer. Wij helpen u graag met het regelen en uitzoeken van de juiste verzekeringen. Als specialist in buitenland verzekeringen hebben wij namelijk een groot aanbod aan informatie en mogelijkheden.