Waarom JoHo Insurances?

JoHo Insurances
JoHo Insurances adviseert Expats, Emigranten en MKB over internationale verzekeringen en bijkomende administratieve zaken.

Aanbod
Wij bieden een groot aanbod aan internationale verzekeringen, zoals voor ziektekosten, reisverzekering, aansprakelijkheid en diverse andere verzekeringen.

Ondersteuning
Tevens bieden wij ondersteuning bij het orientatie- en keuze proces, en gedurende de gehele looptijd van de afgesloten verzekeringen.

Persoonlijk advies
Wij leveren advies op maat, en bieden een snelle en persoonlijke afhandeling. Indien u hier gebruik van wilt maken, vul dan graag (gratis en vrijblijvend) het online adviesformulier in.

Werken bij JoHo

Wil je meer weten over werken bij JoHo? Ben je geïnteresseerd in adviseren van expats en emigranten?

Lees meer over de vacature Advisor Insurances & Expatservices

DiGiD aanvragen vanuit het buitenland

Ik woon in het buitenland, kan ik DigiD aanvragen?

Ja, dat kan. Als u echter in Nederland al DigiD heeft gebruikt, kunt u dit ook gewoon vanuit het buitenland gebruiken. Heeft u nog niet eerder een DigiD gehad, of bent u uw bijvoorbeeld uw wachtwoord vergeten dan is het ook mogelijk om dit vanuit het buitenland te regelen. Er is hierbij verschil tussen mensen met en zonder AOW

DigiD aanvragen zonder AOW

Om een DigiD aan te vragen vanuit het buitenland heeft u nodig:

  • de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land in de Europese Economische Ruimte (EER)
  • een geldig paspoort of identiteitskaart van een EER-land (let op: geen rijbewijs)
  • een burgerservicenummer (BSN) / persoonsnummer
  • een inschrijving in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)
  • een telefoonnummer waarop u sms-berichten vanuit Nederland kunt ontvangen
  • een e-mailadres

Aanvragen in 2 stappen

  • Via een online aanvraagformulier kunt u uw DigiD aanvragen.
  • Vervolgens ontvangt u per sms en email een zogenaamde 'baliecode'. Met deze code kunt u binnen 30 dagen uw brief met DigiD-activeringscode ophalen bij een van de DigiD-balies in diverse landen wereldwijd of bij enkele Nederlandse gemeenten.
    • Aangezien de baliecode slechts 30 dagen geldig is, wordt aangeraden om eerste een afspraak te maken en dan pas het aanvraagformulier in te zenden.
    • Aangezien het lastig kan zijn om zo'n balie te bereiken is het ook mogelijk om online via videobellen uw DigiD te regelen (kies balie '24/7 Nederland Wereldwijd).

DigiD aanvragen met AOW

  • Heeft u AOW? Of heeft u een brief van de SVB waarin staat dat u binnenkort AOW krijgt? Dan kunt u een DigiD aanvragen via 'Mijn SVB'
  • Indien uw gegevens bij de SVB correct staan, is deze manier van aanvragen sneller
  • De activatiecode wordt naar uw buitenlandse huisadres gestuurd en kunt u binne 45 dagen activeren
  • Lees verder over de mogelijkheden en uitzonderingen bij het gebruik van DigiD via de SVB

 

Zijn er ook alternatieven voor DigiD beschikbaar?

  • In steeds meer Europese landen bestaan er lokale alternatieven voor DigiD.
  • Als u in uw nieuwe woonland gebruikt maakt van zo'n alternatief dan kunt u steeds vaker ook communiceren met de diensten in Nederland waar u anders DigiD zou moeten gebruiken.
  • Per Europees land en per (overheids)dienst kunnen de mogelijkheden verschillen.
  • De Rijksoverheid houdt een overzicht bij van de erkende Europese indentificatie systemen, o.a. de SVB, DUO, RVO, UWV staan het gebruik van deze Europese elektronische identiteiten toe

Gratis persoonlijk advies

Vul het adviesformulier in voor een gratis advies dat afgestemd wordt op uw persoonlijke situatie en plannen.

Vul nu het adviesformulier in voor een gratis persoonlijk advies

Hoe kunnen wij u helpen?

Stap 1: Contact
Voor advies en vragen over verzekeringen voor een langdurig verblijf in het buitenland kunt u (kosteloos) ons online adviesformulier invullen. 

Stap 2: Advies
Wij sturen u ons advies toe, inclusief aanvullende informatie, tips en premies. Wij helpen u graag indien u vragen heeft naar aanleiding van dit advies.

Stap 3: Aanvragen verzekering
Indien u een verzekering wilt aanvragen, dan begeleiden wij u bij het gehele proces, met tips, instructies en het maken van keuzes.

Stap 4: Service
Indien een aanvraag is goedgekeurd, staan wij u gedurende de gehele looptijd van de verzekering bij voor hulp, vragen en assistentie.

Stap 5: Beëindiging
Mocht u een verzekering willen beëindigen, dan helpen wij u om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, zonder onnodig dubbele premie te betalen of een periode onverzekerd te zijn.