Alarmcentrales

Bij iedere reisverzekering en zorgverzekering / ziektekostenverzekering kan gebruik gemaakt worden van een alarmcentrale. Een alarmcentrale is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar. De alarmcentrale van een verzekeraar assisteert bij noodsituaties. De hulp van een alarmcentrale is natuurlijk gebonden aan de dekking van de betreffende verzekering.

  • Belangrijk: Op uw verzekeringskaartje en in de voorwaarden staat het juiste nummer van de alarmcentrale van uw verzekering en het polisnummer

Wanneer contact opnemen met de alarmcentrale?

De belangrijkste zaken die een alarmcentrale voor je regelt, indien je daar vanuit de verzekering dekking voor hebt:

  • Keuze ziekenhuis
  • Ziekenhuisopname en doorverwijzing huisarts
  • Betaling en garantstelling voor ziekenhuis
  • Het regelen en betalen van een (retour)ticket naar Nederland vanwege familie-omstandigheden
  • Contact met het thuisfront bij calamiteiten
  • En diverse andere zaken.

Telefoonnummers

Op uw verzekeringskaartje en in de voorwaarden staat het telefoonnummer van de alarmcentrale van uw verzekering. Mocht u geen kaartje bij de hand hebben:

Goudse Verzekeringen:

  • 1. Expat/NGO/SOS/Zendelingen Pakket: +31 (0)182 544 557. In de USA toll free +1 800 694 9832 of +1-954-370-4538.
  • 2. Impulz/Compleet verzekering, voor urgent herstel aan uw verhuurde woning. +31 (0)182 54 47 75
  • 3. Zakenreis: +31 (0)182 544 555

OOM Verzekeringen:

  • 1. OOM Medisch - OOM Hulpcentrale +31 (0)70 353 21 35
  • 2. OOM Reisverzekering (ticket) - ANWB Alarmcentrale +31 (0)70 353 21 40

Henner - International Expat Insurance:

  • +33 (0)33 1 55 62 52 68
  • e-mail: joho@henner.com - Bij spoedsituateis altijd bellen)

Allianz World Wide Care Helpline: +35 31 630 1301

Allianz Global Assistance: +31 20 592 92 92

Cigna Global Health: +44 (0)1475 788 182

Expat & Co: +32 (0) 26 69 08 80 

Globality Health Insurance: +35 22 70 44 43 131

Nationale Nederlanden Hulpverleningscentrale +31 26 400 23 90

Wat regelt een Alarmcentrale NIET

Een alarmcentrale verleent geen assistentie bij onder andere de volgende gebeurtenissen:

  • Geld overboeken als alles is gestolen
  • De bank inlichten bij diefstal bankpas
  • Spullen nasturen
  • Kleinere declaraties afhandelen & vergoeden

Bij politieke onrust, oorlog of een epidemie/pandemie is een alarmcentrale niet altijd in staat een evacuering te regelen. Dergelijke zaken (molest) vallen overigens ook vaak niet onder de dekking. Een ambassade of consulaat is dan de partij die assistentie regelt.