Algemene tips en aandachtspunten
De huidige situatie geeft veel vragen omtrent de dekking van verzekeringen. Ook leidt de huidige situatie soms tot aanpassing van dekkingen en voorwaarden. Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de impact van corona op uw verzekering.
1. Voorkom overbelasting van hulpverleningsinstanties
Om overbelasting bij hulpverlening te voorkomen, bel verzekeraars en alarmcentrales alleen in geval van daadwerkelijk nood.
2. Is de dekking wel uitvoerbaar?
Er kan dekking vanuit een verzekering zijn, maar de dekking moet redelijkerwijs ook uitvoerbaar zijn. En dat is in deze tijden niet altijd te garanderen. Denk hierbij aan:
- Beschikbaarheid van personeel
- Beschikbaarheid van transport
- Is het verantwoordelijk voor personeel om de werkzaamheden uit te laten voeren?
- Zijn er reismogelijkheden?
- Zijn er elders bedden beschikbaar?
3. Hou deze website in de gaten
Situaties veranderen, beleid en dekking kan wijzigen. Dus kijk periodiek op deze website en die van de verzekeraar om te zien of er recent wellicht nog essentiële veranderingen hebben plaatsgevonden.
4. Website van Buitenlandse Zaken: Nederlanders wereldwijd
Het ministerie van Buitenlandse Zaken beheert al hun informatie op de website: www.nederlanderswereldwijd.nl .
5. Aandachtspunten en actuele issues per verzekeraar
Voor een aantal verzekeringen / verzekeraars hebben we een aparte pagina op de website aangemaakt met specifieke actuele informatie:
- Goudse verzekeringen - Goudse Expat Pakket, Goudse SOS Pakket en Goudse NGO/Zendelingen Pakket
- OOM Verzekeringen - OOM Wonen Buiten en OOM Tijdelijk Buitenland
- Henner - International Expat Insurance
- Cigna - Cigna Global en Cigna Close Care
- Bupa Travel - Bupa Travel (Annual & Single Trip) en Bupa Schengen Travel
- Allianz - Allianz Care Health Insurance